Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ Η ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ

Με το πέρασμα του προηγούμενου έτους ήρθε και η πανεπιστημιοποίηση των τεχνολογικών ιδρυμάτων της χώρας. Συγκεκριμένα, θα μιλήσουμε για το τμήμα Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Οι εισαχθέντες του έτους 2019, παρακολουθούν τον νέο κύκλο σπουδών για λήψη πτυχίου Π.Ε., ενώ τα άτομα που ήδη φοιτούσαν στο τμήμα παρακολουθούν το παλιό πρόγραμμα σπουδών Τ.Ε. και έχουν το δικαίωμα όταν ολοκληρώσουν τον κύκλο σπουδών τους να παρακολουθήσουν ένα ακόμη έτος σπουδών και να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους σε Π.Ε. Ενώ, όμως, όλα αυτά ήταν γνωστά εδώ και ένα χρόνο, φαίνεται πως δεν υπήρξε η κατάλληλη μέριμνα ώστε η πανεπιστημιοποίηση να κυλίσει ομαλά. Τι εννοούμε; Τα πράγματα έχουν ως εξής: Αν και υπήρξε ανακοίνωση στις 30/9 σχετικά με την έναρξη των μαθημάτων, φαίνεται πως αυτό απείχε πολύ από την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα αναφέρουμε όλες τις ημερομηνίες των ανακοινώσεων της σχολής σχετικά με το πρόγραμμα:
26/9 βγήκε το πρώτο πρόγραμμα με κατά βάση τα καινούργια μαθήματα του πρώτου έτους, ενώ τα υπόλοιπα εξάμηνα είχαν ένα με δύο μαθήματα
3/10 βγήκε νέο πρόγραμμα, που κάλυπτε τα περισσότερα κενά που υπήρχαν στο 1ο έτος. Στα υπόλοιπα εξάμηνα δεν είχε γίνει κάποια προσθήκη
18/10 Παρέμβαση στην πρόεδρο του τμήματος
21/10 Προστέθηκαν ελάχιστα μάθηματα σε κάθε εξάμηνο
6/11 Παρέμβαση στον Πρύτανη (μέχρι και τότε το 5ο εξάμηνο είχε μόνο ένα εργαστήριο και τα μαθήματα επιλογής)
19/11 και 22/11 Προστέθηκαν μαθήματα
27/11 και 28/11 Προστέθηκαν και τα τελευταία μαθήματα
9/1/20 Ανακοινώθηκαν οι κλινικές για 2 εβδομάδες
23/1 Ανακοινώθηκαν και οι επόμενες κλινικές (μέχρι 29/2)
24/1 Άνοιξαν οι δηλώσεις μαθημάτων

Όλα αυτά λοιπόν, τα αναφέρουμε για να δείξουμε την κατάσταση που υπάρχει. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι σήμερα δεν έχει βγει επίσημη ανακοίνωση για παράταση του εξάμηνου και μέχρι σήμερα είμαστε στον αέρα. Μέσα σε όλα αυτά να εξηγήσουμε και λίγο πως γίνονται τα μαθήματα. Η λύση για όλα αυτά τα κενά δεν ήταν να βγουν έγκαιρα προκηρύξεις για να αναλάβουν μαθήματα καθηγητές εκτός του τμήματος, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις, αλλά να αναλάβουν οι ήδη υπάρχοντες μόνιμοι καθηγητές του ήδη υποστελεχωμένου τμήματος μας (συγκεκριμένα 7). Μάλιστα, μέσα στο εξάμηνο ένας από τους μόνιμους καθηγητές μας έφυγε από τη ζωή (ο οποίος δίδασκε 6 μαθήματα). Το αποτέλεσμα ήταν κάποια μαθήματα να τα αναλάβουν καθηγητές του τμήματος ιατρικής, εφόσον επρόκειτο για ιατρικά μαθήματα, κάποια να είναι στον αέρα και 1 από αυτά να το διδάσκει νοσηλευτής. Φυσικά, δεν είναι λίγες οι φορές που οι καθηγητές μας λένε ότι νοιώθουν αναρμόδιοι για την διδασκαλία πολλών μαθημάτων, με αποτέλεσμα να μην κάνουν το μάθημα και απλά να βάζουν ερωτήσεις για την εξεταστική η να βάζουν τους φοιτητές να παρουσιάζουν το μάθημα, χωρίζοντας τους σε ομάδες και μοιράζοντας τους την ύλη. Για να ξεκαθαρίσουμε, δεν κατηγορούμε αυτούς για την υπάρχουσα κατάσταση.

Είναι ανεπίτρεπτο καθηγητές με ειδίκευση στην νοσηλευτική να διδάσκουν μαθήματα ιατρικής απλά και μόνο για να βγάλει η σχολή την υποχρέωση του να διδαχθούν τα μαθήματα! Σκοπός μας δεν είναι απλά η διεξαγωγή της εξεταστικής και των μαθημάτων, χωρίς αυτά να έχουν διδαχθεί ουσιαστικά, αλλά η πραγματική επαφή με το εκάστοτε γνωστικό αντικείμενο. Και ποιας εξεταστικής δηλαδή; Που ακόμη δεν έχει βγει καμία ανακοίνωση ούτε για την επίσημη παράταση του εξαμήνου ούτε για την έναρξη της. Συμφοιτητές μας μαζεύουν τα πράγματα τους και φεύγουν από την πόλη νιώθοντας ότι δεν μπορούν πια να υπομείνουν την κατάσταση αυτή της αναμονής και της απογοήτευσης. Δεν γίνεται να αφήσουμε τον χρόνο να περνάει και τα πράγματα να συνεχιστούν να κυλούν έτσι. Στην πρώτη μας παρέμβαση, η πρόεδρος του τμήματος ισχυρίστηκε ότι δεν γνώριζε για τις ελλείψεις τον μαθημάτων και οι απαντήσεις της στα ερωτήματα μας ήταν αόριστες με επίκληση στο συναίσθημα, ότι μας νιώθει παιδιά της και νοιάζεται για εμάς και το μέλλον μας όσο κάνεις άλλος. Ένα μήνα μετά, ο πρύτανης ισχυριζόταν και αυτός ότι δεν είχε ενημερωθεί για τις ελλείψεις, ότι του βάζουμε πολλές δουλειές και δεν προλαβαίνει και ότι ευθύνονται οι καθηγητές του τμήματος που δεν διδάσκουν αρκετές ώρες. Σε μία 4ετής σχολή με περίπου 220 φοιτητές ανά έτος και ταυτόχρονα τον έναν επιπλέον κύκλο σπουδών που τρέχει για την απόκτηση πτυχίου Π.Ε, θεωρούν λανθασμένα ότι μπορεί να λειτουργήσει με 6 καθηγητές. Στα χρόνια του νεοφιλελευθερισμού, λοιπόν, που διακρίνουμε μία γενικότερη επίθεση στην δημόσια υγεία και εκπαίδευση, καταλαβαίνουμε πολύ καλά ποιοι είναι οι στόχοι της υποβάθμισης του τμήματος μας. Το τελευταίο νομοσχέδιο για την εξίσωση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων και των κολεγίων είναι απόδειξη αυτού που θέλουμε να πούμε. Αντί της υποτιθέμενης αναβάθμισης της σχολής μας, βλέπουμε την πλήρη υποβάθμιση της, την διεκπαιρεωτική διεξαγωγή των μαθημάτων, απλά για να μην χαθεί το εξάμηνο και την προώθηση της στείρας γνώσης απλώς για τη λήψη του πτυχίου μας.

Όχι στην υποβάθμιση των σχολών μας!

Να διεκδικήσουμε συλλογικά ένα καλύτερο πανεπιστήμιο, χωρίς εκπτώσεις στις σπουδές μας.

Αυτόνομη Συνέλευση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
(ανοιχτή συνέλευση την Πέμπτη 13/2, 1μ.μ, στην αίθουσα 1, ισόγειο πρώην ΦΠΨ)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ “ΖΑΛΗ”

Έπειτα από την καταγγελία που δημοσιεύσαμε και καταθέσαμε εγγράφως σχετικά με την καθηγητική αυθαιρεσία του Αντώνη Θεοφυλίδη και αφού ασκήσαμε μεγάλες πιέσεις για το τι μέλλει γενέσθαι, τελικά πραγματοποιήθηκε έκτακτη γενική συνέλευση του τμήματος Ψυχολογίας (Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2020). Παρά τις προσπάθειες τους για συγκάλυψη της σεξιστικής, αυταρχικής, απολυταρχικής συμπεριφοράς αλλά και του χρηματισμού από φοιτητές (πώληση δικών του σημειώσεων) αλλά και τις προσπάθειες κατευνασμού των φοιτητών με πρόχειρες λύσεις η συλλογική δράση όλων των φοιτητών ανάγκασε τους αρμόδιους να απαντήσουν άμεσα. Όταν μιλάμε για συγκάλυψη όμως , δεν μιλάμε τυχαία, αφού όπως αποκαλύφθηκε στην συνέλευση η πρόεδρος και η κοσμήτορας του τμήματος προσπάθησαν να αποκρύψουν την επιστολή που είχαν λάβει από τον Πρύτανη σχετικά με το συμβάν έγγραφο , το οποίο δόθηκε αυτοπροσώπως στην πρόεδρο και η ίδια δεν ενημέρωσε τους υπόλοιπους καθηγητές , παρόλο που η επιστολή τους είχε ως παραλήπτες. Όταν ρωτήθηκε από του...

Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε όλο και περισσότερο την αποθράσυνση των υπεύθυνων του “νόμος και τάξη”. Φοιτητές και καθηγητές στοχοποιούνται, άσυλα καταλύονται και τελεσίγραφα απειλούν την καθημερινή ζωή οποιουδήποτε σταθεί εμπόδιο στους κατασταλτικούς φορείς. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή. Στα πλαίσια της “εκκαθαριστικής” πολιτικής που έχει κάνει σημαία της η νέα κυβέρνηση , συνεχίζοντας το έργο του εκάστοτε διαχειριστή της εξουσίας, με εντολοδόχο να την πραγματοποιήσει τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έχει στήσει ένα επικοινωνιακό παιχνίδι με στόχο τα πανεπιστήμια. Όμως η επιλογή του Χρυσοχοΐδη δεν είναι τυχαία . Ένας άνθρωπος που στο παρελθόν δεν δίστασε να διαπομπεύσει οροθετικές γυναίκες στα δελτία των 9 είναι αυταπόδεικτο πως θα λειτουργούσε σαν ένας χρήσιμος αδίστακτος στα χέρια του Κυριάκου Μητσοτάκη . Με άμεσο τρόπο να επιτεθεί σε κάθε δομή που έχει αποτελέσει ασπίδα στα χέρια τη κοινωνίας ενάντια στην εξουσία και τη καταπίεση , απασφάλισε τα χέρια της αστυνομικής αυθαυρεσίας , η οπ...

Κείμενο Παρουσίασης

Αυτόνομη Συνέλευση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Η Αυτόνομη Συνέλευση είναι μια συλλογικότητα με ανεξάρτητο λόγο και δράση ,που ως στόχο έχει τη παρέμβαση στο πανεπιστήμιο και όχι να συμμετάσχει στο πανηγύρι των φοιτητικών εκλογών . Δεν ανήκουμε σε κανένα κόμμα και δεν αποτελούμε παράταξη . Σκοπός της Αυτόνομης Συνέλευσης δεν είναι η παρέμβαση μόνο σε κάθε σχολή όπου υπάρχει η ανάγκη των ατόμων που συμμετέχουν σε αυτή ,αφού θεωρούμε πως τα ζητήματα που προκύπτουν σε όλο το πανεπιστήμιο συνδέονται άμεσα μεταξύ τους ανεξαρτήτως γνωστικού αντικειμένου και αποτελούν παραδείγματα μιας γενικότερης προσπάθειας επιβολής νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων στη κοινωνία συνολικά. Επίσης θεωρούμε πως η δυνατότητα παρέμβασης μιας συλλογικότητας δεν κρίνεται με όρους εξειδίκευσης όπως προσπαθεί να επιβάλλει το κυρίαρχο. Ρόλος της Αυτόνομης Συνέλευσης δεν είναι ο συντονισμός σχημάτων ή ομάδων του πανεπιστημίου , αλλά να αποτελέσει ένα κοινό τόπο συνδιαμόρφωσης και συλλογικής λήψης αποφάσεω...